Veranderende communicatiestrategieën in een veranderende samenleving.
Tot voor kort konden we volstaan met het zo goed mogelijk informeren van inwoners over wat er gebeurt en gedaan wordt. Dit werkt niet meer. De gemeenteraad kan immers niet meer volstaan met het (laten) plaatsen van informatie op de website van de gemeente of van de fractie. Inwoners willen tegenwoordig meepraten, hebben een mening en willen alles weten. De wereld verandert en jouw raad verandert mee. Er zijn nu andere communicatiestrategieën nodig om in contact te blijven met jouw inwoners.
In deze opleiding krijg je inzicht in de belangrijkste maatschappelijke trends zoals het 'glazen huis' en de 'emotiemaatschappij' en kijken we hoe grote bedrijven zoals bijvoorbeeld NS en IKEA hiermee omgaan. Aan het einde van de avond bruis je van de ideeën over nieuwe communicatiemethoden voor jouw raad.
De opleiding is ontwikkeld voor raden en raadsleden en kan zeker ook interessant zijn voor griffiers en/of griffiemedewerkers of voor collegeleden en gemeentesecretarissen.
Gemeenteraadslid zijn is niet eenvoudig, helemaal niet als je nieuw in de raad bent. Het kost veel tijd en er komt veel op je af. Hoe houden raadsleden het overzicht en hoe komen ze tot een adequate invulling van hun taak? Ontdek onze 'Raad en Daad' opleidingen, speciaal ontwikkeld zodat raadsleden hun instrumenten gerichter kunnen inzetten en meer van hun politieke idealen kunnen bereiken.