Leer hoe je cliënten in beweging krijgt en aanzet tot verandering!
Wil je cliënten motiveren en begeleiden zonder steeds zelf met antwoorden te komen? Met de training oplossingsgerichte gesprekstechnieken leer je hoe je verandertaal losmaakt en hoe je gesprekken voert die aanzetten tot actie. Tijdens deze opleiding ontdek je hoe je weerstand kunt ombuigen in medewerking en hoe je de juiste vragen stelt, zodat mensen zelf oplossingen aandragen.
Deze aanpak is krachtig voor professionals binnen gemeenten en organisaties die werken met inwoners of cliënten. Door oplossingsgericht te werken, stimuleer je eigenaarschap en help je anderen om hun eigen weg naar verandering te vinden – terwijl jij bewust even “op je handen” zit en ruimte geeft voor hun ideeën.
Deze cursus oplossingsgerichte gesprekstechnieken is bedoeld voor iedereen die gesprekken voert met cliënten, inwoners of collega’s. Of je nu werkt bij een gemeente, in het sociaal domein, bij een zorg- of welzijnsorganisatie of in een andere publieke dienst: je leert hoe je met oplossingsgericht werken meer resultaat haalt uit je gesprekken.