Hoe hou je grip op [complexe] communicatieprocessen, hoe zorg je er voor dat het soepel verloopt en voorkom je "gedoe"? Pre-mediation is een combinatie van gesprekstechnieken om gelijkwaardige verbinding en samenwerking met interne en externe klanten te creëren. Door tijd en energie te steken aan het begin van het contact gaan processen en procedures soepeler verlopen. Snel kunnen achterhalen wat de belangen en motieven zijn helpt om sturing te geven aan het proces.
Dit kan betekenen: minder bezwaar- en klachtenprocedures en minder bestuurlijke handhavingszaken! Ook krijg je hierdoor als gemeente een prettiger contact met burgers en bedrijven en sta je persoonlijk steviger in je schoenen. Wil je sterker worden in je rol als gespreksregisseur? Dan is deze cursus een must!
Medewerkers Toezicht, Handhaving en Vergunningverlening, medewerkers met klantcontact (baliemedewerkers, consulenten Sociaal Domein), juristen (Bestemmingsplan, Wabo, Privaatrecht) en medewerkers in de Openbare Ruimte.
In deze cursus worden de volgende onderwerpen behandeld: