KCC - basisproducten Burgerzaken & gesprekstechnieken
Schrijf in op eerstvolgend startmoment:
05-09-2025

2 dagen
Utrecht
€1.059,00
Andere data en locaties
Nieuw bij het KCC? Leer de kernproducten van Burgerzaken kennen en ontwikkel je gesprekstechnieken voor de balie en de telefoon. Effectief contact begint bij een goed gesprek!
circles
Inleiding

In deze training laten we je op een interactieve manier kennismaken met de basisproducten Burgerzaken die je tegenkomt in je werk bij het KCC. Je leert deze producten (her)kennen, weet waarvoor ze dienen en je begrijpt de onderlinge samenhang. Er wordt in deze training niet ingegaan op de inhoudelijk afhandeling of regelgeving, maar op oriëntatie en basis inzicht.

 

Een ander belangrijk onderdeel van deze training is het bieden van de benodigde handvatten voor gesprekstechnieken aan de balie en aan de telefoon. Het zijn interactieve lesdagen waarin veel aandacht wordt gegeven aan praktijksituaties.

circles
Doelgroep

Medewerker KCC, startende medewerker burgerzaken of trainees zonder of met beperkte voorkennis van burgerzaken of KCC, die kennis willen maken met de basisproducten binnen dit werkveld en zich de nodige gesprekstechnieken eigen willen maken.

Programma | Dag 1
Het KCC en burgerzaken
Basisregistratie personen (BRP)
Burgerlijke stand
Afschriften/uittreksels
Reisdocumenten/rijbewijzen
VOG
Programma | Dag 2
Doel van het KCC
Gesprekstechnieken (balie en telefoon)
Competenties medewerker KCC
Oefenen met praktijksituaties
Optioneel op locatie

Aanvullend op deze training is het mogelijk om een terugkomdag of “coaching on the job” in te plannen, om dieper in te kunnen gaan op de situatie ter plekke en/of de persoonlijke behoefte. Dit kan op medewerkers- en/of teamniveau. De invulling kan ‘op maat’ worden aangeboden. Neem hiervoor contact op met de opleidingsadviseur Willemien Zwanenburg:

 

w.zwanenburg@segment.nl

033 - 434 50 93

Resultaat
check
Je bent enthousiast geworden over het vakgebied burgerzaken,
check
Je (her)kent de producten, je weet waarvoor ze dienen en je weet hoe je er (professioneel) over communiceert en mee werkt
check
Je hebt de benodigde vaardigheden en kennis opgedaan om met het geleerde aan de slag te gaan in de praktijk
check
Je kent de nodige gesprekstechnieken aan de balie en/of aan de telefoon
Data en details
< terug naar Opleiding overzichtspagina