Hoe voer je lastige gesprekken met ouders over het leerlingenvervoer?
Leerlingenvervoer roept nogal eens lastige gesprekken op: achterhalen van wat er nu werkelijk speelt, omgaan met emoties bij het NEE verkopen aan ouders met hoge verwachtingen en klachten over de processen en procedures. Het is fijn om daar vaardig mee om te kunnen gaan, zodat je zelf geen onderdeel wordt van de emotie. Daar zijn praktische handvatten en nuttige gespreksvaardigheden voor.
Wil je alles weten over de verordening en jurisprudentie van Leerlingenvervoer? Volg dan onze cursus ‘Het WAT en Hoe van Leerlingenvervoer’.
Deze training is bedoeld voor werknemers die in de praktijk te maken hebben met gesprekken rondom leerlingenvervoer, zoals:
Beleidsmedewerkers leerlingenvervoer bij gemeenten
Medewerkers sociaal domein die betrokken zijn bij vervoersvoorzieningen
Gemeenteambtenaren die besluiten over toekenning of afwijzing van vervoer
Medewerkers klantenservice of frontoffice van gemeenten
Coördinatoren leerlingenvervoer
Consulenten die ouders te woord staan bij bezwaar of klachten
Teamleiders of coördinatoren die verantwoordelijk zijn voor klachtenafhandeling
Je kunt na afloop van de cursus met meer zelfvertrouwen ingewikkelde gesprekken tegemoet zien. Je weet wat je kunt doen en wat je kunt zeggen i.p.v. dat de situatie je overkomt.