Een klacht? Niet fijn als het over jou gaat! Wist je dat een klacht getoetst wordt aan behoorlijkheidsnormen? Dat het niet alleen gaat over bejegening, dat er ombudsprudentie bestaat en dat een klacht tot een jaar na de gedraging kan worden ingediend?
In deze cursus gaan we kijken naar de informele behandeling van klachten. Belangrijk is dat de klachtbehandeling binnen een gemeente goed georganiseerd is en helder verloopt met oog voor de belangen van de klager en de beklaagde. Het is ook belangrijk dat, waar nodig, lering wordt getrokken uit de klacht en zaken anders worden aangepakt.
Extra leuk: we verloten 3 zomerpakketten t.w.v. € 50,- onder inschrijvingen van onze Summer School 2025 webinars.*
Deze webinar is geschikt voor iedereen die zich binnen de gemeente bezighoudt met het afhandelen van klachten. Docent Petra Weggemans geeft aan de hand van een klachtcasus antwoord op de volgende vragen:
Tot slot doen we een voorzet om de klacht uit de casus op te lossen.
Tijdens onze Summer School kun je diverse webinars volgen over verschillende onderwerpen binnen de lokale overheid. Wil je meerdere sessies bijwonen? Dat kan, en je profiteert direct van korting! Wil je meerdere sessies volgen? Dat loont direct!
Bij inschrijving voor:
2 webinars: ontvang 10% korting
3 of meer webinars: ontvang 25% korting
Selecteer jouw keuzes en schrijf je vandaag nog in!
*De winnaars ontvangen van ons persoonlijk bericht (uiterlijk 31augustus 2025).