In de training ‘Engels voor baliemedewerkers’ wordt je kennis van de Engelse taal opgefrist en verrijkt om uw Engelstalige cliënten beter te woord te kunnen staan. Grammatica en de vaardigheid gesprek voeren komen onder andere uitgebreid aan bod. Vakspecifieke woorden en -zinnen die je veelvuldig gebruikt worden in rollenspellen geoefend.
Indien gewenst ontwikkelen we een maatwerkprogramma dat aansluit op de vraag van jullie gemeente. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Baliemedewerkers / Medewerkers Publiekscontacten
De praktijk aan de balie is in deze training de belangrijkste leidraad. Je brengt zelf praktijksituaties in om mee te oefenen. De nadruk ligt tijdens de training op gesprek voeren. Er wordt aandacht geschonken aan grammatica en uitspraak waarbij het geleverde lesmateriaal ter ondersteuning dient.
Hier ligt de nadruk op de specifieke woorden die belangrijk zijn bij informatieoverdracht aan de balie. Eerst oefenen we woordenschat door middel van een spel. Daarna gebruiken we gesprekskaarten waarmee we baliegesprekken oefenen. Alles van dagdeel 1 wordt op deze manier opnieuw geoefend, samen met de woordenschat.
Tijdens deze training spreekt de trainster Engels. Dit betekent dat het van belang is dat je ervaring hebt met de Engelse taal, maar dat je de Engelse taal wilt verbeteren en vloeiender wilt leren spreken.