Agressie en de rol van de leidinggevende
Schrijf in op eerstvolgend startmoment:
Op aanvraag
Op aanvraag
In huis
Op aanvraag
Andere data en locaties
Ondersteuning van de leidinggevende bij hun rol in het omgaan met agressie en geweld
circles
Inleiding

Tijdens je werk als leidinggevende krijgen jouw medewerkers te maken met agressie. Als leidinggevende heb jij verschillende taken die je vervult als er een incident heeft plaatsgevonden. In het programma zie je de verschillen taken die hierbij komen kijken.    


 
In een gesprek brengen we in kaart waar jouw vraagstuk(ken) zit op het gebied van agressie en stellen we één of meer leerinterventies samen. Dit kunnen groepslessen zijn, maar ook individuele coaching van een leidinggevende met specifieke vraagstukken.

circles
Doelgroep

Leidinggevenden

Programma
Begeleiden van medewerkers in het omgaan met emoties en agressie
  • Inschattingen maken van behoefte van de medewerkers
  • Analyseren van de situatie 
  • Rollen kiezen om je medewerkers te begeleiden
Opvang en ondersteuning van medewerkers die agressie van klanten meemaken
  • Opvang en nazorg bij kleine incidenten
Analyse van incidenten
  • Beleid evalueren en indien nodig aanscherpen
Optreden tegen klanten die zich agressief (blijven) gedragen
  • Voeren van ordegesprekken
Resultaat
check
Je kan de situatie analyseren en hierbij een passende aanpak inzetten om een medewerker te begeleiden
check
Je kan nazorg bieden aan je medewerkers
check
Je analyseert incidenten
check
Je kan een ordegesprek voeren
Data en details
< terug naar Opleiding overzichtspagina