Adresonderzoek in de praktijk

Inschrijven
Na deze cursus kun je ervoor zorgen dat adresgegevens juist en actueel zijn, onder andere door middel van goede kennis van BRP.
Inleiding
Inleiding

Actuele en juiste adresgegevens zijn een must! Voor jou waarschijnlijk een open deur, maar hoe bereik je dat?

Met beperkte middelen en beperkte informatie wordt verwacht dat je een zo zorgvuldig mogelijk adresonderzoek doet als gemeente. Actuele kennis van BRP is meer dan aan te bevelen om dit goed uit te voeren.

Doelgroep

Medewerkers die adresonderzoek willen opzetten en uitvoeren.

Programma
De verschillende uitgangspunten
  • Waarom we adresonderzoek doen
  • Waarom mensen hun verhuizing niet altijd netjes doorgeven
Het onderzoek
  • Hoe pak je het aan
  • Hoe verloopt een administratief onderzoek
  • Do’s en don’ts
  • Op welke manier kun je extra informatie krijgen
De afhandeling
  • Welke brieven zijn van belang
  • Op welke manier kan besluitvorming plaatsvinden binnen de grenzen die aangegeven zijn door recente jurisprudentie
De Wet BRP
  • Hoe het zit met de bestuurlijke boete
  • Welk proces volg je als de burger vertrokken is naar een onbekende plaats
Toezichthouders
  • Hoe werkt de benoeming?
Werkwijze
De wet, instrumenten, bestuurlijke boete, benoeming toezichthouders: alles wordt in één dag doorlopen, zodat je volledig op de hoogte bent. Aan het eind van de dag evalueren we welke punten je nuttig vond en mee gaat nemen en waar je mee aan de slag kan.
Resultaat
Aan het eind van deze cursus heb je kennis van en inzicht in het totale proces van adresonderzoek en de wet. Je bent in staat het gehele proces van adresonderzoek of onderdelen van dit proces uit te voeren en weet hoe je een melding van een burger kunt behandelen.
Je weet hoe je goed onderzoek kunt uitvoeren en je kunt een Get maken. Als je hiertoe bevoegd bent kun je tot slot ook een besluit nemen door middel van een beschikking.
Cursus
In huis
Wil je deze cursus in huis volgen! Dat kan. Neem contact op voor de mogelijkheden.
Docent
Saskia Lensink