Leidt op
Adviseert
INSPIREERT
Burgerzaken - de nieuwe aanpak

De afdeling Burgerzaken verandert in rap tempo. Toenemende digitalisering zorgt ervoor dat het team Burgerzaken er in de nabije toekomst anders uit gaat zien dan het team Burgerzaken van vandaag. Mederwerkers zullen moeten beschikken over nieuwe kennis en vaardigheden om op de afdeling te kunnen (blijven) functioneren. Gemeenten en medewerkers zullen met hun dienstverlening moeten inspringen op deze ontwikkelingen. Maar hoe pak je zo'n complex verandertraject aan? Segment heeft met het Burgerzaken - de nieuwe aanpak traject een compleet plan om jouw gemeente klaar te stomen voor nieuwste ontwikkelingen. 

Met onze praktische toolkit zorgen wij ervoor dat jouw Team klaar is voor de nieuwste ontwikkelingen!
Nico van dijk | Directeur

Veranderingen
Onze Toolkit
Veranderingen

De geldigheidsduur van het paspoort wordt verlengd, de invoering van DigiD zorgt voor verdergaande digitalisering en de vergrijzing zorgt ervoor dat er meer ouderen op weg geholpen moeten worden bij hun aanvragen. 

 

Deze zaken betekenen nogal wat voor het team van burgerzaken. Hoe ziet je team er in de toekomst uit? Welke competenties en kennis heb je nodig? En hoe zit het met processen en systemen? Om het nog maar niet te hebben over aansturing en afstemming en eventuele samenwerking in de organisatie en zelfs regio. 

 

Onze Toolkit

De antwoorden op deze vragen verschillen per gemeente. Bij Segment kies je voor een traject op maat, met de instrumenten en ondersteuning waar jij behoefte aan hebt, met een tijdpad dat jou past.

Onze adviseurs

Kunnen we jou ondersteunen?